2011. július 13., szerda

Apport

Nem vadászkutyám van, de mivel előtte vizslákkal foglalkoztam, így mondatjuk úgy, hogy rám ragadt a vadászkutya kiképzés egy-két eleme.

Ma például újra elkezdtem vele "Vár-Hozd" parancsot gyakorolni. Egyenlőre megfogtam a nyakörvét, leültettem, aztán eldobtam pár centire a labdát (még labdát, majd lesz dummy is), vártam egy kicsit, és elküldtem érte. Behozta elém, ledobta és úgy ültettem le. Arra még mindig nem tudom rávenni, hogy tartsa is a szájában, míg leül. Egyszerűen nem szereti, ha sokat van a szájában. (Na jó, persze ha elrohant pisilni-kakilni, akkor viszi a labdát is a szájában, meg néha csak úgy séta közben is odaadom neki, aztán láb mellé veszem és megyünk) De amikor kérem a "Fogd"-ot, akkor max. 2 másodpercet tartja, aztán kiejti.
Na, de az apport tök jól ment, már egy hosszú dobást is csináltam neki magas fűbe. Ott mondjuk kétszer kellett ráküldeni, mert elment mellette, aztán visszajött. De legalább így az irányított apportot is megalapozzuk, hogy mutogatom neki messziről az irányokat :D

Jó lenne elvinni úszni is... Vagyis megtanítani úszni. Lehet kéne mentőmellény rá, mert nem igazán érzi biztonságban magát a vízben, kapál az első lábaival. Annyira örülnék neki, ha tudna viszonylag rendesen úszni. Csak még hely kéne... :/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése