2012. március 10., szombat

Vannak jók és vannak rosszak

Eldőlt, két kutyával nevezek az Alfa Kupára! (Már ha addig meglesz Mandula műtétje)
Elkezdtünk gyakorolni mind Arcussal és Mandulával is. Mandul eddig csak ülni, feküdni, maradni, pacsit adni, meg forogni tud, most kezdtük el a lábszlalomot. Arcus meg két napja alig hajlandó velem együttmükődni... nem figyel, gyakorlat közben elmegy, vagy csak nem csinálja meg, amit kérek. Elég kiakasztó ez így, nem sokkal a verseny előtt...
Jövő hétvégén meg sűrű programunk lesz. Szombaton Kakucsra megyünk frizbiversenyre két kutyával, vasárnap pedig karaktertesztre. Remélem elfáradnak és kidőlnek egy ideig :D

Amúgy meg rájöttem, hogy hiába járatom a számat, az emberek nem hisznek neked addig, amíg meg nem tapasztalják önhibájukból a dolgokat. Nem hiszik el, hogy a több száz kutyás tenyészet nem tenyészet, hanem szaporító, ahonnan csak beteg és nagy valószínűséggel keverék kutyát fog venni. Miután a 25000 Ft-ért megvett csivava elkezdett Jack Russel terrierre hasonlítani, rájöttek, hogy talán mégsem azt kapták, amit vettek. Aztán jött a napi szinten állatorvoshoz járás, mert a kutya hányt, hasmenése van, nem eszik... bélgyulladás és egyéb öröklött szervi problémák. Én megmondtam...
A kutya folyamatosan ágyra piszkított, ha kivitték udvarra, ott csak szaglászott, bevitték, újra bekakilt. Ugatott, harapott, nem tudott normálisan sétálni, se bejönni. Felajánlottam, hogy segítek a nevelésben akár szóban, akár foglalkozok én a kutyával. Semmi, inkább elpasszolták, mert ilyen kutya nem kell nekik... :/
Hát erre most mit mondjak?

A másik. Törzskönyves szuka, tenyésztésre, törzskönyves kan kinézve neki, de a fedeztetés nem jött össze. Hát akkor miért is ne, vesz mellé a gazdi szaporítótól egy kant... semmi szűrés vagy törzskönyv, jó kérdés, hogy hányadik generáció szűrés nélkül. Jó kérdés, hogy milyen betegségei vannak! A kutyák egyszer csak összeragadnak, bár nem akarta még, de összejött egy alom. Mentegetőzik, hogy nem akart még almot... MÉG! Ennek ellenére biztos, hogy azért vette a kant, hogy majd megoldja házon belül a szaporítást. Szép...
És ezt is megmondtam az elején...

Igazából nagyon kiábrándultam sok emberből, akár van kutyája, akár nincs. Egyáltalán minek egy olyan embernek munkavonalú border, akinek csak a kertben van, néha elvisz sétálni, aztán csak almot akar tőle?

2 megjegyzés:

  1. az utolsó említés jól sejtem kiről szól? ?:/

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom, hogy kire gondolsz... ha egy Arcushoz közelállóra, akkor jók a sejtéseid.

    VálaszTörlés