2011. szeptember 5., hétfő

Tegnap-ma

Na, hosszú lesz, előre szólok... vagyis megpróbálok hosszú lenni, bár még annyi-de annyi dolgom van. Épp most estem haza edzésről, egyből leültem ide egy doboz gyümölcslével :D

Tegnap (vasárnap) hajnali fél 5-kor keltem, egyből ki kómásan Arcival. Vicces volt, rángatott ide-oda, én meg ásítoztam nagyban. Nehéz visszaszokni a koránkelésre. Aztán mint kiderült, hogy nincs hetes busz, ezért irány ki vasútra. Rohantunk-siettünk, erre negyed órával előbb ott voltunk -.- Jött két férfi, nem messze álltak meg tőlünk, hallottam, hogy Arciról beszélgetnek. Vonatra kutya feldob, megálltunk kinn. Mivel a faluban nem lehet venni jegyet, így a szerencsére van bízva, hogy arra a 8 km-re megveteti-e a kalauz. Valamikor elég egy szép mosoly, vagy kedves köszönés, akkor viszont teljesen ki voltam kapcsolva, nagy szemeket meresztettem, ahogy megállt elém. Megnézte a kutyát, aztán továbbment. Majdnem fellélegeztem, hogy nem kell jegyet vennünk az alig 4 perces vonatútra, de aztán mikor pont beértünk a győri állomásra, akkor odajött a kalauzbácsi és megvetette a 125 Ft-s diákot és a 230 Ft-s kutyajegyet. Pff...
Aztán bementünk megvenni a jegyet Óvárra, Anna is megjelent, Arci hihetetlenül örült neki, aztán lassan Tamara és a kutyák is megjöttek. Volt nagy boldogság a kutyák részéről. Jegyvétel részükről is, aztán irány vonat. Beültünk 3-an két négyesbe, kutyák meg az ülések alá. Arci idegeskedett egy kicsit, pedig még szájkosarat sem raktam rá egész úton... Aztán megérkeztünk!
A hely megtalálását csak az okostelefonnak köszönhettük :) Kacskaringós, kicsi utcákon találtunk oda, aztán furmányos módon mentünk be hátulról, mint nevezők. :D Leültünk a hatos ring mellé, ahol a vadászkutyákat bírálták. Először voltak a beaglek, aztán a többi sorrendjére nem emlékszek. Közben elmentem és vettem Arcinak egy vékony retipórázt, amit felvezetőnek is tudunk majd használni.
Szerintem nem kell mondanom, hogy Artúrkutya igen szép bírálatot kapott, és továbbjutott BISbe.
Ja, de előtte letámadtam mind két borderest :D Az egyik egy fiatal szuka volt egy általam alig ismert kennelből... azt tudom, hogy néztem a piciket még tavaly, de amúgy semmi konkrétat nem tudtam a kennelről, a másik pedig egy szaporítótól származó kölyökkan. De a nagymama már elkezdte mondani, hogy milyen szép kölykei lesznek majd... :S Aztán hogy már a bordertémánál maradjunk. Kisgyerek jön előttünk, mi Arcival az árnyékban pihentünk, ő a lábamon keresztbe feküdve aludt. Kisgyerek felkiált: Nééézd, mekkora border collie! Először néztem nagyot, hogy a kicsi felismeri, a felnőttek meg bernipásztornak, huskynak meg németjuhásznak nézik, aztán később újra összefutottam velük és kiderült, hogy nekik meg egy szaporítótól származó kölyök szukájuk van.... a jövője "tuti" az elmondásuk szerint. :/ Meg több egyalmos...
Nah, de aztán kijöttek osztálytársamék is a kaujukkal, meg egy borderessel is megbeszéltünk találkozót. Oooo, kék showborder a Cranberry Cottage kennelből. *_* Apának tetszett volna, de Arcus rasszista vadállat és folyton lemorogta. Persze a fekete show szukával tök jól kijött, el is kezdtek játszani :D BIS kört is megnéztük, távolról nézegettem a kínai kopaszokat, bár épp a kedvenc kennelemből nem volt kutya. :S Volt örző-védő bemutató, 6 éves kislány vezette fel az egyik kutyát... kezdő kutyát, nyugi :D Csak ugatott, meg rongyoztak. Őőő, igen, itt kihagyok egy kis időt. Jött a hobby felnőtt BIS, Artúr második lett. Volt egy kis baki, a harmadik helyezett állt be a második helyre, de ezt is kamerán keresztül láttam csak. Furcsa volt, hogy hogyan kerülnek a harmadik helyre Tamaráék, amikor a hangosban másodikat mondtak. Aztán irány vasút, a kutyák elfeküdtek a hideg kövön és aludtak :D És mi még elmentünk edzésre! O_O Arci agyilag zokni volt, testileg volt annyi energiája, hogy az edző fejére ugorjon a kúszóról... :P De semmi konkrétat nem tudtunk csinálni... semmit. Aztán lebeszéltük, hogy ma menjünk, kevesebben lesznek, többet tud velünk foglalkozni és amúgy is.
És akkor ma. Először OFF, csak kicsit idegesít. Lovastúra-vezető szakon vagyok, de nekünk és az állateü-söknek kellett az udvart kitakarítani és a kertet felgereblyézni. A gazosok, azaz a növényvédelmisek meg villanypásztort húztak ki a lovaknak... Szóval, akkor most mi van? Amúgy élveztem, csak leizzadtam nem is kicsit. Volt, aki csak a gereblyét támasztotta, a fiúkat is lefüleltük, ahogy a kert szélén, a fák alatt ülnek az árnyékban is néznek ki a fejükből.
De akkor edzés. Rohanás haza suliból 7 óra után, egy órás pihenő itthon, aztán buszra irány. Arci ijedezett, a városin is. A legújabb fajta busz volt, és nem volt rajta lyukasztó, így maradt egy jegyem :D Kisétáltunk kutyasuliba, Arci sokat pisilt-kakilt odafele is, de még ott is! Néztem is nagyokat... Szóval megérkeztünk, voltak engedelmesen is páran még és csak akkor pakolták ki a pályát. Első körünk igen kakira sikerült... Második akadályt kikerülte folyamatosan vagy a kúszóba nem ment bele, esetleg túlságosan a kezemben lévő játékot figyelte vagy csak én voltam béna és nem tudtam megcsinálni a fordulást, amiben nem vagyok biztos,de szerintem kecsker volt... annyira még nem értek hozzá... :S Mindjárt utána nézek, hogy mi volt ez xD És igen, kecsker volt :D Büszke vagyok magamra, hogy ezt még tudtam... az olaszt és a franciát vagy mit még mindig nem tudom... de az távol is van. Egy ideje még a zónát sem tudtam, hogy ki van mi az. De ma már tudom és kenem-vágom az elméletet :D Gyorsan tanulok, ha jó mesterem van :P Na, de tényleg edzésre vissza. Aztán megugrattam vele sikeresen a második akadályt és pihenés... egyszer észrevette, hogy átadom a játékot Tominak és ment oda hozzá könyörögni. A sípolós csontját ki is végezte, amit mindenki dicsért, hogy milyen jó... belesett a sípoló és így nem tetszik neki. Aztán újra 30 centinként pisilt... :S Kivittem a kerítésen kívülre, hogy az agya is pihenjen meg pisiljon. Aztán húzókáztunk egyet. Mindenki másnak pörgött, csak nekem nem... versenyen is ugyan ez volt. :/ Aztán megcsináltuk újra a pályát, kikerülte az akadályt, újra csináltuk, végig és sikerült a végén a kecsker is a kúszó után! Íííííí! Itt kezdett el esni az eső, mindenki menekült a kicsi eresz alá, mi meg fogtuk magunkat és kimentünk a buszmegállóba, mert ha vártunk volna még egy kört, akkor csak a fél 9-es busszal jöhettünk volna haza. El is áztunk, így a metálkendőmből lett kutyatörölköző, de hát istenem, azt ki lehet mosni, a kutya meg sokkal fontosabb, mint egy fekete alapon fehér mintás 20x20-as anyagdarab... Uff, innentől megint buszozás a köbön és alvás. Most úgy néz ki, hogy egy ideig pihi lesz agility terén, aztán majd amikor lesz rá időm...
Videó nincs agilityről, tegnapról vannak, de még nem tettem fel őket. Majd holnap, talán... Szombat óta most ülők itt először... :S Na, a lényeg, hogy Arcival mennek a dolgok. :D

7 megjegyzés:

  1. Szia:) Utólagos bocsánat Mangó tegnapi kissé faragatlan viselkedése miatt:$ Naivan mindig azt hiszem, hogy majd szépen ismerkedni fog (mindig így kezdi - sikeresen átver), aztán látom, hogy megfeszül, de akkor már hiába húzom, morog:S Pedig bíztam benne, hogy talán második összeszimatolásra már kijön Arcussal, jó lett volna...:( Amúgy ügyesek vagytok agility-n, nem kell parázni, Arcus alig bírja leplezni, hogy élvezi:D

    VálaszTörlés
  2. Szia! Semmi baj, komolyan segítenék, ha tudnék. Ha a másik kutya megadja magát, akkor is csinálja? Mert Arci minden kutyához felpörögve megy oda és lehet, hogy ez is bejátszik. Majd megpróbáljuk :)
    Első kört nem láttátok... a második százszor jobb volt! :D

    VálaszTörlés
  3. Sajnos akkor is, sőt leginkább olyanokkal, Arci se "provokálta" tegnap, előző nap meg Málninak ment volna neki, pedig ő úgy kúszik oda hozzá:S Mayát is legyűri, bár tegnap mikor pakoltuk el az aksikat, szabadon engedtem, és rá se hederített, ennek nagyon örültem. Talán majd Arcussal is megbékél valamilyen formában, nagyon jó lenne... Az első kör mindig csak a bemelegítés, vedd úgyXD

    VálaszTörlés
  4. De eddig első körben is olyan szuperül csinált mindent... de hullámvölgyek vannak, már rájöttem az évek alatt :D Most jó is lesz egy kis kihagyás, mert utána csak még jobban pörögni fog :D

    VálaszTörlés
  5. Hát ez így van. Hogyhogy nem jöttök most egy ideig? Már ha publikus:)

    VálaszTörlés
  6. Elfogyott az utolsó fizetésem is, most meg munkanélküli diák lettem. :D

    VálaszTörlés